onlineleren

Inwerken van (nieuwe) medewerkers bij de afdeling klantenservice van Reade, middels het delen, #taggen en slim zoeken van kennis

Inwerken van (nieuwe) medewerkers bij de afdeling klantenservice van Reade, middels het delen, #taggen en slim zoeken van kennis
Samen met Sibrenne Wagenaar ondersteun ik de afdeling klantenservice om een (online) vorm te vinden die hen helpt kennis te delen en te borgen binnen hun dagelijks werk. Het gaat om het werken aan vraagstukken als:
  • Slechts een klein aantal van de huidige medewerkers beschikt over de benodigde kennis. Hoe zorgen we ervoor dat de andere medewerkers ook snel over de juiste kennis beschikken?

Leren in een MOOC

 
 


 
Afgelopen 2 jaar heb ik actief deelgenomen aan een voor mij nieuwe vorm van leren, een Massive Open Online Course. Een MOOC is een gratis online course waar iedereen aan kan deelnemen en waar samen geleerd kan worden over allerlei onderwerpen. Deelname is gratis. Ik ben ermee gestart om te ervaren of deze vorm wellicht kan bijdragen aan leren op de werkplek. De MOOC’s die ik vanaf 2015 heb gevolgd zijn:
 

Online leertraject ministerie Buitenlandse Zaken (2016)

Als onderaannemer bij Ennuonline faciliteer ik, samen met Sibrenne Wagenaar, een aantal online leertrajecten die we in opdracht van het ministerie van buitenlandse zaken uitvoeren:
Abonneren op RSS - onlineleren